Pokud se ucházíte o pracovní pozici na poli výtvarné tvorby, je pro vás jedním z nejdůležitějších dokumentů portfolio. Vytvořit portfolio tak, abyste měli co nejvyšší šance na získání své vysněné práce, ale může být vysilující. Jak uspořádat veškeré projekty tak, abyste získali co nejlepší výsledek? Díky těmto několika jednoduchým radám bude vaše portfolio jedinečné a zaujme vašeho budoucího zaměstnavatele.
Co nejrozmanitější záběr prací
Je velmi důležité v rámci portfolia ukázat šířku svého záběru. S přibývajícími zkušenostmi by se mělo rozšiřovat i vaše portfolio. Nezapomeňte pravidelně ve svém portfoliu vyměňovat staré práce za ty aktuálnější a více relevantní k tomu, co můžete svému klientovi nabídnout. Uveďte vždy také pro koho a v rámci jaké zakázky byl daný projekt zpracováván, aby bylo jasně patrné, které práce spadají pod který projekt.
Nebojte se volného prostoru
U grafických prací velmi zaleží na tom, jak jsou na stránce jednotlivé prvky uspořádané. Nebojte se takzvaného negativního prostoru – tedy místa, kde se na stránce nic nenachází. Může být využit ve váš prospěch tak, aby vyvážil rozložení zbytku stránky. Prázdný prostor vám pomůže oddělit jednotlivé myšlenky a koncepty, aby byly uspořádány přehledně a srozumitelně. I zde platí, že méně je někdy více.
Osobní informace
Pokud svým portfoliem zaujmete potenciálního zákazníka, jistě chcete, aby měl možnost vás kontaktovat a domluvit se na budoucí spolupráci. Proto je velmi zásadní mít v rámci portfolia nějaké informace o vaší osobě. Kontaktní údaje jako telefonní číslo, email nebo vaše osobní internetové stránky, jsou samozřejmostí. Zvažte i možnost přidat jednoduchý strukturovaný životopis: vaše vzdělání, zkušenosti v oboru a předchozí zaměstnavatelé, získaná ocenění a podobně. Nezapomeňte ani na technické dovednosti – například jaké grafické programy ovládáte. Dejte svým potenciálním zaměstnavatelům možnost více poznat vás, vaši profesní cestu a co se vám na poli profesních úspěchů podařilo.
TIP: zajímavé nabídky práce naleznete také v Praze.